- Hjem
- Hjelp
- Kjøpsvilkår og leveringsbetingelser
- Frakt og leveringsvilkår
FRAKT OG LEVERINGSVILKÅR
Home&Cottage samarbeider med Posten/Bring og leverer kun i fastlands-Norge. Du vil få opplyst tilgjengelige leveringsmåter for ditt område og din varetype ved å taste inn postnummer når du har lagt varer i handlekurven.
Vi sender ikke varer utenfor Norge eller til Svalbard eller Jan Mayen.
Ved kjøp av varer som ikke er på lager vil du få opplyst forventet leveringsdato. Dette er bekreftet leveringsdato til vårt lager, ikke hjem til deg. Vi tar forbehold om forsinkelser i leveringer, disse varsles på SMS.
Bestillinger som inneholder møbler som er på lager i kombinasjon med møbler med forventet leveringsdato, vil sendes samlet når alle varene er leveringsklare.
Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen.
Hjemlevering på dør (interiør)
Pakken din blir levert hjem på døren mellom kl. 17 og 21.
Hvis ikke hjemlevering på døren ikke er et valg hos Bring vil varene bli levert som bedriftspakke mellom 8-16.
Sendes normalt innen 1-3 virkedager
Du får sporingsnummer på SMS eller epost når varene er pakket, så du kan følge din pakke.
Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering.
Hjemlevering til fortauskant
Bring tar kontakt med deg når varene er klar for levering og avtaler leveringstidspunkt.
På mange av rutene tilbys kun levering dagtid 10-16.
Varene leveres til nærmeste ytterdør på bakkenivå.
Dette forutsetter vei med fremkommelighet for lastebil fram til ytterdør.
Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse.
Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering.
Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører.
Du finner alle målene på vår hjemmeside.
Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen.
Hjemlevering med innbæring
Bring tar kontakt med deg når varene er klar for levering og avtaler leveringstidspunkt.
Varene leveres inn i bolig i original emballasje i boligens første rom inntil fjerde etasje.
Rommet må være ryddet og klargjort slik at leveringen kan skje uten risiko for skader på produktet, vegger, tak, gulv eller andre gjenstander.
Dette forutsetter vei med fremkommelighet for lastebil fram til ytterdør.
Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse.
Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering.
Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører.
Du finner alle målene på vår hjemmeside.
Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen.
Hjemlevering med innbæring og emballasjeretur
Varene leveres inn i boligens første rom inntil fjerde etasje.
Transportør vil ta med seg tompaller og annen emballasje i retur.
Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse.
Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til nærmeste kai eller sted med veiforbindelse.
Vi tar kontakt med deg når varene er klar for levering og avtaler leveringstidspunkt.
Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering.
Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører .
Du finner alle målene på vår hjemmeside.
Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen.
Post i butikk
Pakken din blir levert til nærmeste av postens utleveringssteder.
Sendes normalt innen 1-3 virkedager.
Du får sporingsnummer på SMS eller epost når varene er pakket, så du kan følge din pakke.
Du får varsling på SMS eller epost når pakken er ankommet postkontor.
Gyldig legitimasjon må fremvises ved henting.
Henting på terminal
Du får sporingsnummer på SMS eller epost når varene er pakket, så du kan følge din pakke.
Du får varsling på SMS eller epost når varene er ankommet terminal.
Varene hentes på nærmeste Bring utleveringssted.
Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt, i trapper og dører og på transportmiddelet du har valgt.
Du finner alle målene på vår hjemmeside.
Ved henting må du eller vedkommende som henter for deg forevise ordrebekreftelse og gyldig legitimasjon.
Henting på sentrallager
Du får SMS eller epost når varene er klar for henting. Varer som er på lager kan hentes umiddelbart innenfor sentrallagerets åpningstid.
Varene hentes på vårt sentrallager, adressen dit er Bonntjennsveien 11, 2067 JESSHEIM.
Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt, i trapper og dører og på transportmiddelet du har valgt.
Du finner alle målene på vår hjemmeside.
Ved henting må du eller vedkommende som henter for deg forevise ordrebekreftelse og gyldig legitimasjon.
Varen kan maks stå på lager i en måned før den avhentes, etter dette påfaller et gebyr på 100,- pr palle plass pr uke.
Uavhentede varer
Ved uavhentede varer, eller om mottaker ikke vil ta imot leveringen, belastes kunden for alle fraktkostnader. Home&Cottage eier også rett til erstatning for de utlegg som oppstår i forbindelse med håndtering og oppbevaring. Transportskade er eneste gyldige grunn for å ikke ta imot en levering.
Kansellering av ordre
Home&Cottage forbeholder seg retten til å kansellere bestillinger som er ment for videresalg eller der produktet har en urealistisk utsalgspris som følge av tekniske feil o.l.