Hopp til innholdet

Produktet er blitt lagt i handlevognen

Kjøpsvilkår og leveringsbetingelser

Kjøpsvilkår Homeandcottage.no

1. Generelt
2. Kjøpsvilkår
3. Betalingsvilkår
4. Frakt og leveringsvilkår
5. Angre og returrett
6. Reklamasjon og service.
7. Retur
 

 

 

 

1. Generelt

Du må være 18 år for å handle på Homeandcottage.no

Personopplysninger

Alle som handler i vår internettbutikk må legge igjen enkelte personopplysninger og godkjenne at vi lagrer og bruker disse til å fullføre vår kundeoppfølging. Home&Cottage håndterer alle personopplysninger på sikrest mulig måte.
Vi utleverer kun dine personopplysninger til tredjepart dersom det er behov for:

•    Kontroll av kredittverdighet.
•    Lovbestemte tilfeller.
•    Når du selv har gitt samtykke.


Sikkerhet/Informasjon om cookies

Når du logger deg på Homeandcottage.no lages det session cookies. Vi vet da hvem du er, om du handler og hvor lenge besøket ditt varer. Ingen andre kan se dine handlinger. Så snart du stenger din nettleser vil ingen cookies lengre lagres i våre systemer. Vi benytter hotjar brukes for å spore brukeradferd. Hotjar lagrer ingen personlig informasjon, og benyttes for å forbedre brukeropplevelsen. Med hotjar kan vi se hvordan brukere klikker og navigerer på siden. 

 

 


2. Kjøpsvilkår

Alle priser i internettbutikken oppgis i norske kroner og er inklusiv moms. Hvis en pris på grunn av feil ikke korrekt oppdatert på homeandcottage.no, skal likevel den korrekte prisen følges.

Ved en slik feil vil du få mulighet til å kansellere ordren uten omkostning for deg.

Fraktkostnad kommer i tillegg, men ingen ytterligere skatt eller avgift.

Om vår vareinformasjon

Vi tar forbehold om at skrivefeil eller tekniske feil i produktinformasjon, pris og bilde kan forekomme.

Om vårt sortiment

Internettbutikken kan tilby produkter eller varemerker som ikke finnes i våre forretninger. Butikkene kan også ha produkter som ikke selges i nettbutikken.

Vi tar forbehold for utsolgte varer og forsinkede leveranser fra vårer leverandører.

 

 

 

3. Betalingsvilkår

Du må være fylt 18 år for å kunne handle i vår internettbutikk. For at du skal føle deg trygg når du handler hos oss har vi valgt sikre betalingsalternativer. Har du spørsmål angående sikkerheten, eller vil vite mer om betalingsalternativene vi tilbyr, kontakt vår kundetjeneste nettbutikk@homeandcottage.no

A. Kredittkort

Kredittkort utstedt av en utenlandsk bank kan ikke anvendes for betaling. Når du betaler med kort må du oppgi kortnummer, kortets gyldighetstid samt CVC-koden (de tre siste tallene på baksiden av kortet), personlig kode og engangskode (BankId). Home&Cottage anvender en sikkerhetsstandard som kalles 3D-Secure, utviklet av VISA og Mastercard. All informasjon krypteres med 128-bits SSL-kryptering, hvilket gjør at ingen utenforstående kan se din kortinformasjon. Vil du endre eller fjerne din ordre ber vi deg kontakte vår kundetjeneste på vår kundetjeneste nettbutikk@homeandcottage.no

Ved bestilling betaler du med ditt VISA eller Mastercard. Vi benytter PayEx Solutions som sørger for trygg og enkel eHandel.

I Norge tilbyr nesten alle nettbutikker og kortutstedere Verified by Visa.

Slik fungerer det

Hvis du er vant til å handle på Internett, vil det falle deg naturlig å bruke og stole på Verified by Visa. Du betaler med ditt kort og er du registrert for denne tjenesten, vil du få beskjed om å taste inn ditt passord for å få gjennomført betalingen. Dette betyr at du som kortholder, i tillegg til å oppgi kortnummer og utløpsdato, må identifisere deg med en kode mottatt fra kortutsteder. Koden kan være et passord eller sikkerhetsløsning som du gjenkjenner fra nettbanken din.

Faktura

• Faktura på varekjøp fra 199 til 20 000 kroner

• Fakturagebyr kr 29

• Alltid 14 dagers betalingsfrist

• Ingen rente eller etableringsgebyr

Ved søknad om Faktura vil det innhentes kredittopplysninger om søker . Dersom betaling unnlates, påløper purregebyr iht gjeldende satser, og forsinkelseserente i henhold til lov om renter ved forsinket betaling m.m (forsinkelsesrenteloven)

«Innsamling av personopplysninger og kredittsjekk er en forutsetning for at vi skal kunne behandle forespørselen om betaling på kreditt.

På kjøpstidspunktet gjennomføres en kredittsjekk, som i noen tilfeller innebærer at vi innhenter kredittopplysninger. Dersom dette gjøres, vil gjenpartstrev sendes til Sluttkunden.

Personopplysninger behandles i samsvar med gjeldende lovverk. Vi vil overlevere personopplysningene i sammenheng med kjøpet, til PayEx Credit AB, 621 88 Visby, Sverige og til annet PayEx-selskap, som behandler personopplysningene for å kunne utføre identifikasjon og kredittkontroll, for fakturering og annen håndtering som er knyttet til fordringen, samt for statistikk og analyseformål, eksempelvis for å avdekke bedrageri, utvikle nye produkter og som beslutningsstøtte ved inkasso.

Opplysningene kan også utleveres til underleverandører, til myndighetene og til andre som har rett til opplysningene i henhold til gjeldende lover.

Opplysningene kan også benyttes til markedsføring av PayEx Credit AB sine produkter, via brev, e-post eller på annen måte, dersom du ikke skriftlig opplyser PayEx, på den adresse som PayEx anviser, om at du ikke samtykker til dette.»

Vilkår for faktura.

Leveransevilkår:

«Leveransen skjer til din folkeregistrerte adresse.»

 

Betalingsvilkår:

«Velger du å betale med Faktura, så vil vi gjøre en kredittsjekk.

Fakturagebyr vil være følgende beløp: 59,-

Fakturaen skal betales innen forfall (14 dager etter fakturadato). Ved forsinket eller uteblitt betaling tilkommer forsinkelsesrente, som er gjeldene styringsrente +9% per år i henhold til lov om renter ved forsinket betaling (LOV 1976-12-17-100), og erstatning for skriftlig betalingspåminnelse med det beløp som angis i inkassoforskriften (FOR-1989-07-14-562)

 

Informasjon om overdragelse

«Fordringen kommer til å overdras til PayEx Credit AB, 556735-5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betaling med befriende virkning kan derfor kun skje til PayEx Credit AB, på den konto som PayEx Credit AB anviser på fakturaen.»

 

 


4. Frakt og leveringsvilkår

Home&Cottage samarbeider med Bring og andre lokale transportører og leverer kun i fastlands-Norge. Du vil få opplyst tilgjengelige leveringsmåter for ditt område og din varetype ved å taste inn postnummer når du har lagt varer i handlekurven.

Vi sender ikke varer utenfor Norge eller til Svalbard eller Jan Mayen.

Ved kjøp av varer som ikke er på lager vil du få opplyst forventet leveringsdato. Dette er bekreftet leveringsdato til vårt lager, ikke hjem til deg. Vi tar forbehold om forsinkelser i leveringer, disse varles normalt på SMS.

Bestillinger som inneholder møbler som er på lager i kombinasjon med møbler med forventet leveringsdato, vil sendes samlet når alle varene er leveringsklare.

Ved bestillinger som inneholder interiørvarer som er på lager i kombinasjon med møbler med forventet leveringsdato, sender vi interiørvarene med en gang uten ekstra omkostning for deg og møblene når de er leveringsklare.

Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen.

Hjemlevering på dør

Pakken din blir levert hjem på døren mellom kl. 17 og 21.

Hvis ikke hjemlevering på døren ikke er et valg hos Bring vil varene bli levert som bedriftspakke mellom 8-16.

Sendes normalt innen 1-3 virkedager

Du får sporingsnummer på SMS eller epost når varene er pakket, så du kan følge din pakke.

Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering.

 

 

Hjemlevering til fortauskant

Vi tar kontakt med deg når varene er klar for levering og avtaler leveringstidspunkt.

Varene leveres til nærmeste ytterdør på bakkenivå.

Dette forutsetter vei med fremkommelighet for lastebil fram til ytterdør.

Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse.

Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering.

Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører.

Du finner alle målene på vår hjemmeside.

Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen

 

Hjemlevering med innbæring

Vi tar kontakt med deg når varene er klar for levering og avtaler leveringstidspunkt.

Varene leveres inn i bolig i original emballasje i boligens første rom inntil fjerde etasje.

Dette forutsetter vei med fremkommelighet for lastebil fram til ytterdør.

Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse.

Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering.

Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører.

Du finner alle målene på vår hjemmeside.

Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen

 

Hjemlevering med innbæring og emballasjeretur

Varene leveres inn i boligens første rom inntil fjerde etasje.

Transportør vil ta med seg tompaller og annen emballasje i retur.

Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse.

Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til nærmeste kai eller sted med veiforbindelse.

Vi tar kontakt med deg når varene er klar for levering og avtaler leveringstidspunkt.

Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering.

Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører .

Du finner alle målene på vår hjemmeside.

Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen

 

Post i butikk

Pakken din blir levert til nærmeste av postens utleveringssteder.

Sendes normalt innen 1-3 virkedager.

Du får sporingsnummer på SMS eller epost når varene er pakket, så du kan følge din pakke.

Du får varsling på SMS eller epost når pakken er ankommet postkontor.

Gyldig legitimasjon må fremvises ved henting

 

 

 

 

 

Henting på terminal

Du får sporingsnummer på SMS eller epost når varene er pakket, så du kan følge din pakke.

Du får varsling på SMS eller epost når varene er ankommet terminal.

Varene hentes på nærmeste Bring utleveringssted.

Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt, i trapper og dører og på transportmiddelet du har valgt.

Du finner alle målene på vår hjemmeside.

Ved henting må du eller vedkommende som henter for deg forevise ordrebekreftelse og gyldig legitimasjon.

 

 

Henting på sentrallager      

 

Du får SMS eller epost når varene er klar for henting. Varer som er på lager kan hentes umiddelbart innenfor sentrallagerets åpningstid.

Varene hentes på vårt sentrallager, adressen dit er Bonntjennsveien 11, 2067 JESSHEIM. 

Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt, i trapper og dører og på transportmiddelet du har valgt.

Du finner alle målene på vår hjemmeside.

Ved henting må du eller vedkommende som henter for deg forevise ordrebekreftelse og gyldig legitimasjon.

 

 

Henting på butikk Alnabru

Pakken hentes i vår butikk på Alnabru senteret.

Du får SMS eller epost når pakken er klar for henting.

Henvendelse i kassen.

Ved henting må du eller vedkommende som henter for deg forevise ordrebekreftelse og gyldig legitimasjon.

Adresse: Strømsveien 245, 0668 Oslo


Uavhentede varer

Ved uavhentede varer, eller om mottaker ikke vil ta imot leveringen, belastes kunden for alle fraktkostnader. Home&Cottage eier også rett til erstatning for de utlegg som oppstår i forbindelse med håndtering og oppbevaring. Transportskade er eneste gyldige grunn for å ikke ta imot en levering.

Kansellering av ordre

Home&Cottage forbeholder seg retten til å kansellere bestillinger som er ment for videresalg eller der produktet har en urealistisk utsalgspris som følge av tekniske feil o.l.

 

 

 

5. Angre- og returrett / Pengene tilbake

 

ANGRERETT(gjelder nettbutikk)

§ 21.Angrefristen

Angrefristen utløper 14 dager fra den dag avtalen om tjeneste ble inngått, eller den dag forbrukeren får varen i fysisk besittelse. Dette er:

a) Ved varer bestilt samlet og levert ved flere forsendelser, den dag forbrukeren får den siste varen i fysisk besittelse,Likt med forbrukeren regnes annen tredjeperson enn fraktføreren, som forbrukeren har utpekt i sitt sted.

b) Gir ikke den næringsdrivende forbrukeren opplysninger om angreretten i henhold til § 8 første ledd bokstav h, utløper angrefristen 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen, jf. første ledd.

c) Dersom den næringsdrivende gir forbrukeren opplysninger om angreretten etter § 8 første ledd bokstav h innen 12 måneder fra dagen omhandlet i første ledd, utløper angrefristen 14 dager etter den dagen forbrukeren mottok opplysningene.

§ 22.Unntak fra angreretten

Angreretten gjelder ikke avtaler om:

a) Levering av varer som på grunn av sin art blandes med andre varer etter levering på en slik måte at de ikke kan skilles fra hverandre,

b) Levering av varer som forringes eller raskt går ut på dato, f.eks matvarer.

c) Tjeneste etter at tjenesten er levert, dersom levering har begynt med forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke, og forbrukeren har erkjent at angreretten vil gå tapt når den næringsdrivende har oppfylt sine forpliktelser etter avtalen,

d) Levering av varer eller tjenester der prisen er avhengig av svingninger i finansmarkedet som kan skje innen utløpet av angrefristen og som ikke kan kontrolleres av den næringsdrivende,

e) Levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg,

f)  Levering av legemidler, jf. legemiddelloven § 2, og medisinsk utstyr, jf. lov om medisinsk utstyr § 3,

g) Levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering,

h) Levering av alkoholholdige drikker til en pris som ble avtalt på avtaletidspunktet, og levering først kan skje etter 30 dager, og der den faktiske verdien avhenger av svingninger i markedet som ikke kontrolleres av den næringsdrivende,

i) Reparasjoner eller tjenester som det haster å få utført der forbrukeren uttrykkelig ber den næringsdrivende om å besøke forbrukeren. Tilleggstjenester eller tilleggsvarer som ytes samtidig, og som ikke dekkes av første punktum, omfattes ikke av unntaket fra angreretten,

j) Levering av forseglede lyd- eller bildeopptak eller forseglet programvare som forbrukeren har brutt forseglingen på,

k) Levering av en avis, et tidsskrift eller et magasin, med unntak av abonnementsavtaler for levering av slike publikasjoner,

l) Varer eller tjenester som er inngått ved offentlig auksjon,

m) Levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål, transport av varer, bilutleietjenester, catering og tjenester knyttet til fritidsaktiviteter når det i avtalen er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester,

n) Levering av digitalt innhold som ikke leveres på et fysisk medium, dersom leveringen er begynt med forbrukerens uttrykkelige samtykke og forbrukeren erkjenner at angreretten dermed går tapt.

Last ned angrefristskjema her

Les angrerettloven her.

Du får alle pengene tilbake unntatt returkostnad som dekkes av forbruker i henhold til angrerettloven dersom forutsetningene er oppfylt, se «retur av produkter kjøpt i vår nettbutikk» hvordan du går frem.

For møbler gjelder følgende:

For å kunne benytte angrefristen på møbler er det avhengig av at varen er i salgbar stand når den returneres.

Husk at du er ansvarlig fra du henter/får varen levert til du returnerer varen, vi anbefaler deg derfor å behandle varen pent og ta vare på original emballasje hvis du ønsker å returnere varen.

Hvis varen ikke er i original emballasje så vil varen få minimum 30% reduksjon i returbeløpet.

Ved andre feil eller mangler på returen vurderes hver sak individuelt, men minste redusjon i returbeløpet er 30%. 

 

For spesialtilpassede varer  gjelder følgende:

Når du har sendt din bestillingen, settes produksjonen i gang. Du kan fortsatt endre og/eller avbestille din bestilling opptil 4 kalenderdager etter at du har foretatt bestillingen. Avbestiller eller endrer du din bestilling senere enn 4 kalenderdager etter bestilling, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 30 % av prisen på den endrede eller avbestilte varen.

Du kan annullere kjøpet opptil 14 dager etter den dagen du mottar varen. Varen må sendes eller avleveres i samme stand som du mottok den, og i originalemballasje, innen denne fristens utløp. Ved annullering av kjøpet vil vi også beregne et avbestillingsgebyr på 30 % av prisen på den avbestilte varen. Dette er for å dekke en noen av våre omkostninger ved spesialbestilling.

Hvis den 14. dagen er en lørdag, søndag eller helligdag, utløper fristen den etterfølgende hverdag.

 

 

 

6. REKLAMASJON OG SERVICE

Reklamasjonsrett

Garanti og reklamasjonsrett dekker feil som forbrukeren selv ikke står ansvarlig for. Det er ment å dekke fabrikasjonsfeil som var til stede da varen ble kjøpt og som senere forårsaker en mangel ved produktet.

Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok varen(e). Fristen er imidlertid fem år hvis varen(e) er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder f eks kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparat og byggevarer.

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning, f.eks. fuktskade. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering.
Hvis du oppdager en feil på din vare som du har kjøpt på Homeandcottage.no ber vi deg snarest kontakte vår kundetjeneste.

Om varen har blitt skadet som følge av en ytre påvirkning (for eksempel støtskade, væskeskade eller normale slitasjeskader) dekkes dette ikke av garanti eller reklamasjonsretten og man må betale for forhåndsundersøkelse og eventuelt for en reparasjon.

 

Ta vare på ordrebekreftelsen, denne må forevises ved eventuelle reklamasjoner.

For transportreklamasjoner, se eget avsnitt.

.

 

 


7. RETUR AV PRODUKTER SOM ER KJØPT I VÅR NETTBUTIKK

Ved retur av produkter kjøpt i vår nettbutikk, ta kontakt med vårt kundesenter nettbutikk@homeandcottage.no . Varer som er sendt i retur per postoppkrav vil ikke bli hentet og behandlet. Ved kjøp av interiørvarer sendes det med en returseddel, fyll ut angrerettskjema og merk retur sendingen med returseddel. Leveres på postkontor/post i butikk.
 

Se under våre betingelser for angrefrist og reklamasjoner hvilke varer som kan returneres
Dersom returen ikke er komplett vil Home&Cottage belaste kunden for pris på de delene som måtte mangle.

 

Penger tilbake

Tilbakebetaling finner sted når Home&Cottage har mottatt varen(e) og godkjent returen, vanligvis innen 14 virkedager.

Hvis noe går feil

Hvis du mistenker at det er feil på en vare kjøpt i vår internettbutikk skal du straks kontakte vår kundetjeneste nettbutikk@homeandcottage.no. I enkelte tilfeller kan du også bli satt i kontakt med leverandør av produktet for videre hjelp.

Du vil få instrukser om hvordan varene skal returneres


Transportskader

Er varen din transportskadet eller den savnes, kontakt vårt kundesenter raskest mulig på mail til nettbutikk@homeandcottage.no.

Er varen skadet eller den mistes under transport fra Home&Cottage, får du ny uten ekstra kostnad. For at dette løses raskt er det viktig at du gir beskjed så fort som mulig. Oppdager du en skade på emballasjen/produktet ved levering skal du ikke ta imot leveransen, men be transportøren ta tilbake varen direkte.

Eventuelle skader som oppdages idet du pakker opp varen, skal meldes til kundesenter innen 3 arbeidsdager fra mottagelse. Vi vil deretter kontakte Posten eller annen transportør for å avtale tidspunkt for henting. Du skal ikke selv sende skadet vare til Home&Cottage.

Home&Cottage står ansvarlig for varen under transport til deg. Som kunde står du ansvarlig for varen ved retur.

 

Abonner på vårt nyhetsbrev

Dine favoritter har blitt oppdatert
Home & Cottage er skapt for deg som liker å gå på oppdagelsesferd blant vakre og “skikkelige ting”. Butikkene er frodige og hyggelige, og stilutrykket gir grobunn for en avslappet atmosfære, hjemme eller på hytta. Vi reiser verden rundt og finner masse fine og kanskje litt annerledes ting, som vi importerer direkte og som vi derfor kan selge rimelig. I tillegg har vi ledende merkevarer som Durance, Tine K, Pukka, Voluspa, Broste, House Doctor, Nicolas Vahè og Terrigeno for å nevne noen.